Francia-német zsoldoskompánia a XVII. századból
2014. október 6., hétfő

Almás lepény

Az alább leírt, igen egyszerű süteményreceptet Marx Rumpoldtnál[1] találtam, és mivel maradt egy kevés tésztám a legutóbbi pástétom sütésekor, kipróbáltam.

43. Nimb ein Turten Teig/ treib jn dünn auß/ vnnd beschneidt jhn fein rundt/ wie ein Adler oder wie ein Hertz/ mach ein Kräntzlein rundt herumb/ scheubs in Ofen vnd backs/ thu es wider herauß/ vnd nimb gebratene Epffel/ die durch ein Härin Tuch gestrichen/ vnd fein mit Zimmet vnd Zucker angemacht seyn/ streichs vber den gebacken Teig/ besträw es mit kleinem Confect/ vnd gibs zum Obst kalt auff ein Tisch.

43. Végy tortához való tésztát, nyújtsd ki vékonyra, és vágd szépen körbe, mint egy sast vagy szívet. Csinálj köré egy kis koszorút, tedd a kemencébe és süsd meg. Ha kivetted, végy sült almát, amit átnyomtál egy kendőn és elkeverted cukorral és fahéjjal, és ezt kend rá a sült tésztára. Szórd meg apró édességgel és hidegen add a gyümölcs mellé.

Az almát a megformázott tésztával együtt tettem be a sütőbe. Amikor megsült, lehúztam a héját, összetörtem, ízesítettem, majd a süteményre tettem, a tetejét pedig kandírozott citromhéjjal szórtam meg.


Források
  1. Rumpolt, M.: Ein new Kochbuch. Rumpolt, Frankfurt am Main (1581). Online-kiadás: Herzog August Bibliothek, Wolfenbüttel (2009).